Opdracht 5: Danspartituur

Activiteit:
 
De leerlingen moeten een danspartituur maken op paint. Nadien wisselen ze van partituur en voeren dat uit op de speelplaats.
Aanpak:
 
1) De leerlingen maken het programma paint open.
2) Ze tekenen eerst een parcour dat ze willen afleggen in een vorm van een lijn.
3) Daarna moeten ze de symbolen en bewegingen aanvullen.
4) Ze tekenen hun bewegingsparcour op de speelplaats met krijt.
5) De helft van de klas danst en de rest kijkt toe.
6) Nadien wisselen ze.
 
Verantwoording:
 
Situering muzische vorming:
 
Beweging:
 
1.1. De leerlingen genieten van hun lichaam in beweging.
3. Kinderen bewegen vlot in tijd en ruimte.
4.1. Bewegingen nauwkeurig nabootsen.
 
Eindterm ICT:
5. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën vorm te geven.
 
Ze proberen om een eigen dansje te creëren. Ze mogen zich volledig laten gaan en worden niet beperkt.
 
Kwaliteitsverhogend omdat:
 
- Ze kunnen ook met muziek werken.
- Ze zijn volledig vrij.