Opdracht 6: Strip maken
Activiteit:
De leerlingen krijgen een fototoestel en moeten zelf een strip maken over een componist.

Aanpak:
1) De leerlingen krijgen een fototoestel.
2) Ze zoeken informatie op over het leven van een componist.
3) Ze moeten zijn leven naspelen met materiaal.
4) Maken een strip met tesktballonnen.
Verantwoording:
Situering muzische vorming:
4. Kinderen worden zich bewust van hun identiteit en hun inlevingsvermogen.
4.2. Een eenvoudig bewegingsverhaal uitbeelden
Eindterm ICT:
6. De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.
De leerlingen zoeken informatie op over een componist, ze verwerken het in een strip en slaan het op. Ze zijn meer te weten gekomen over componisten zonder een saaie les te moeten volgen.
Kwaliteitsverhogend omdat:
- In plaats van een theorieles te geven over de componisten kunnen ze zich inleven in een personage en zo de componist beter leren kennen.