Opdracht 8: Edmodo

Activiteit:
 
De leerlingen luisteren naar karaktervolle muziek. Ze mogen kiezen uit: tango, een klassiek stuk uit de barok, enz. Ze moeten kleuren op het ritme van de muziek. Ze moeten hun resultaat op Edmodo plaatsen. Daarna moeten ze hun tekening en de naam van het liedje op Edmodo plaatsen. 
 
Aanpak:
 
1) Elke leerling kiest een lied.
2) Ze kiezen kleuren die passen bij het lied.
3) Kleur op het ritme van de muziek.
4) Sturen het door op Edmodo.
5) De leerlingen reageren op hun tekening.
 
 
Verantwoording:
 
Situering muzische vorming:
 
14. Een kritische houding aannemen tegenover de auditieve omgeving.
14.3. Openstaan voor of rekening houden met de kenmerken van een bepaalde muziekcultuur.
 
Eindterm ICT:
8. De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.
 
veilig: Het is een gesloten groep.
verantwoord: Ze moeten letten op hun taal, want iedereen van de klas kan zien wat die persoon heeft geschreven.
doelmatig: Ze moeten kunnen kiezen tussen de liedjes en kleuren.
 
Kwaliteitsverhogend omdat:
 
- Ze mogen het lied en de kleur zelf kiezen, waardoor de betrokkenheid hoog is.